Ruuhkavuosinuttura

21.8.2017
Ruuhkatukka on kuulemma miehellä. Sellaiset pitkät, tuuheat ja sekaiset hiukset. No, mulla ei ole enää paksut, sen puolen hoiteli kaksi imetystä aika napsakasti. Pienemmän neidin imetyksen aikaan sympatiseerasin kovasti keski-ikäisiä miehiä, kun ohimoilta alkoi hiusraja nousta uhkaavasti. Onneksi se asia korjaantui ajan kanssa, mutta hiukset eivät vieläkään ole palanneet ihan siihen, mistä ennen lapsia lähdettiin. 
Mä olen kuitenkin kehitellyt itselleni sellaisen oman ruuhkatukkaversion, ruuhkavuosinutturan. Se pikaisesti niskaan sutaistu mytty, joka tehdään siinä ajassa mitä aamulla jää aikaa. Eli noin 20 sekuntia. Mä olen joskus tehnyt itselleni lettejä. Sellaisia päätä kiertäviä lettejä, jotka kierretään sitten kauniille sykerölle korvan taakse. Tai jätetään ponnarille. Tai jotain muuta ihanaa. Nykyään mun suurin voimainponnistus hiustenlaiton eteen on harjata hiukset aamuisin. Ja sitten ne sitaistaan niskaan sykkyrälle. Pois tieltä. 
Kesälomalla päätin pyhästi, että herään hiukan aiemmin aamuisin ja varaan itselleni aikaa. Arvostan itseäni sen verran, että panostan ulkonäkööni hiukkasen. Että olisin muutakin kuin ruuhkavuosiäiti. Että olisin vähän enemmän nainen. Kauniimpi, siistimpi, jotain. Kun pikkulapsiajasta on hiljalleen päästy rämpimään tähän pisteeseen, sitä havahtuu taas hiukan miettimään myös itseään. 
Nyt on muutama viikko työarkea takana, ja yhtäkään lettiä en ole omaan päähän väkertänyt. Tyttöjen päihin sitäkin enemmän. Nähtävästi tämä nainen arvostaa vielä yöunia enemmän kuin peilikuvaansa. Ruuhkavuosinuttura saa roikkua niskassa vielä tovin. Ei ikuisuuksiin, mutta hetken vielä. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Määrittämätön sopeutumishäiriö, somatisaatiotaipumus ja muita mukavia leimoja

Tunnelin päässä oleva valo on säästösyistä sammutettu

Eläköön itsekeskeiset opettajaopiskelijat