Juhannuksen taikaa

Meillä on ollut nyt lähes kaksi tuntia rauhallista ja seesteistä. Lapset leikkivät ystävällishenkisesti kirjakielellä keskustellen ilman mesoamista. Koska tapahtui seuraavaa:

Isosisko löysi taikahuivin, jonka kautta pikkusisko joutui taikapyörteeseen. Taikapyörre johdatti tytön Ruotsiin aivan samanlaiseen kotiin kuin Suomessakin. Täällä asuu sattumalta aivan samannäköinen ja ikäinen tyttö kuin isosiskokin ja tämän tytön nimi on Lila. Minä, Iia-äiti olen asunut joskus Suomessa, mutta olemme muuttaneet Ruotsiin kun olin lapsi. Lars-isi asuu tässä kodissa myös.

Suomen ja Ruotsin eroja ja yhtäläisyyksiä on vertailtu monella eri tapaa ja liputkin on käyty läpi. Täytyy myöntää, että opettaja minussa nosti hieman päätään, kun sivistyneesti keskustelimme ruokapöydässä kaikessa rauhassa. Ja haluan painottaa vielä, että  SIVISTYNEESTI KESKUSTELIMME RUOKAPÖYDÄSSÄ KAIKESSA RAUHASSA. Jos et vielä hoksannut, niin lue edellinen virke uudelleen. Meillä oli siis ruokapöydässä rauhallista. Ja ruokailun lopuksi kiitettiin ruuasta ja kannettiin lautaset tiskipöydälle. Ilman erillisiä kehoituksia. Kyllä Ruotsissa on asiat paljon paremmin.

Nyt tyttöset ovat pitkään kierrelleet talossa huutamatta, karjumatta ja tappelematta, koska meillä on vieraita. Ja minä olen Iia-äiti vaikka ensi viikkoon saakka, jos tämä rauha jatkuu. Eläköön tyttöjeni mielikuvitus, eläköön juhannuksen ihme.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Eläköön itsekeskeiset opettajaopiskelijat

Määrittämätön sopeutumishäiriö, somatisaatiotaipumus ja muita mukavia leimoja

Opettajat paskakuskeina